11. toukokuuta 2016

EROON SOKERIKIERTEESTÄ

DSC00561
Oletko samanlainen herkkupeppu kun mä (olin)? Et voi vastustaa pienintäkään kiusausta jos puhutaan karkeista/suklaasta? Sokerikierteessä eläminen on kamalaa, niihin pieninkiin herkkuostoksiin kuluu pidemmällä aikavälillä paljon rahaa. Mä kyllästyin tohon jatkuvaan sokerinsyöntiin ja halusin asiaan muutoksen. Ida Jemina kertoi blogissaan että hän syö kromia välttääkseen makeanhimon.

Hetken googlettamisen jälkeen mä halusin myös kokeilla sitä, ja tilasinkin Fitnesstukusta tätä tuotetta. Fitnesstukun sivuilla kerrotaan, että tä tuote edistää normaalia hiilihydraattien, rasvan ja proteiinien aineenvaihtuntaa. Se myös edistää verensokeritasojen pysymistä normaalina. Oon kuullut että yleensä normaalista ruokavaliosta ei saa tarpeeksi kromia, joka ilmenee sitten makeanhimona. 
DSC00564
No miten mulle sitten kävi näiden pilsujen kanssa? Ero on kyllä oikeesti huomattava. En himoitse makeaa läheskään niin paljon kuin ennen. Jos himoitsen, niin se on erilaista himoitsemista. Ei sellaista että mun on ihan pakko saada. Mulle ei tuu vesi kielelle aina kun nään jotain makeaa. Voin ajatella vaikkapa että tekee vähän mieli jotain sokerista mutta ei mitenkään ylitsepääsemättömän paljon. Mulla tuli tämä vaikutus noin viikossa. Oon syönyt näitä välillä vähemmän säännöllisesti, ja silloin tulee taas niitä makeanhimoja. Veikkaanpa, että esim puolen vuoden säännöllisellä käytöllä pääsee kokonaan eroon siitä sokerikierteestä.

Kertokaa ihmeessä jos siellä on sokerihiiriä ja aijotteko laittaa kokeiluun!

4 kommenttia:

  1. Pakko laittaa tilauksee ja koittaa! Täst makeenhimost ois kyl niin hyvä päästä eroon :-D kiitti vinkistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa kokeilla jos toimis sulla myös! :-)

      Poista
  2. Sokerista pääsee eroon kun kituu maksimissaan viikon. Sen jälkeen aivot tottuu eikä enää himoitse sokeria. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Riippuen tietysti ihmisestä, mulla ei auta viikon sokerilakko. :-(

      Poista