9. maaliskuuta 2016

MITÄ SYÖN VIIKOSSA?

Multa ollaan kyselty aika paljon kysymyksiä ruokavaliosta. Oon jotenkin kauhulla odottanut tän postauksen tekemistä, sillä mun ruokavalio on lievästi sanottuna epäterveellinen. Lisäksi että syön mitä eteen sattuu, syön todella epäsäännöllisesti. Safkailujen epäsäännöllisyys johtuu töistä, sillä välillä on niitä vuoroja kun joutuu valvomaan koko yön. Välillä taas vuorot sijoittuu "ihmisten aikoihin". Aattelin ekaks, että kirjotan tän postauksen vasta kun oon saanut ruokavalion kuntoon, mutta miksipä ei aikaisemmin myös? Nämä ruokailut ovat siis viime viikolta.
VIIKON RUUAT
Esimerkkinä maanantain sapuskat:

2 x Ruisleipä kalkkunalla, vesimelonia, viinirypäleitä
Kanasalaatti, raejuusto
Makaronilaatikkoa, tomaatteja
Suklaata
Lohisalaattia
Viinirypäteilä, kasvis-kalkkuna munakas


Tiistai:

Elovena-patukka, viinirypäleitä
Kanasalaattia, vesimelonia
Itsetehtyä siemennäkkäriä kalkkunalla, viinirypäleitä
Naudan jauhelihaa, tummaa riisiä, salaattia
Chiapizzaa
VIIKON RUUAT BLOGI
Muistaako joku teistä näitä "töhnämunia"? Niitä ei olla nyt pariin vuoteen myyty MUTTA mä löysin Lidlistä vastaavia ja halvempaan hintaan. Noi maistuu oikeesti ihan samalta!

Keskiviikkona mä valvoin töiden takia kevyet 23 ja puoli tuntia, ja siihen yhteen valvomiseen kuului kolme salireissua. Huhhuh! Keskiviikkona söin siis enemmän:

Elovena- patukka, satsuma
Kasvis-kalkkuna munakas
Ruisleipä (salaattia, juustoa, kurkkua), viinirypäleitä
Hapanimelää possua sekä vihanneksia, riisinuudeleita, fetajuustoa
Tuoreita marjoja, lisää hapanimelää possua sekä vihanneksia + riisinuudelit
Kiivi-Skyr
Elovena-patukka, tuoreita marjoja
VIIKON RUOAT BLOGI
Syön yleensä kaksi aamupalaa salireissujen takia. Ihan ekana nappaan aamulla jotain nopeeta (kuten just Elovena-patukka ja jokin hedelmä) ja toisella kerralla sitten väsään jonkun leivän tai munakkaan. 

Mä herkuttelen lähes joka päivä, ja nytkin kuumottelen pakastimessa odottelevaa Ben & Jerry's jätskiä. Tänään mä oon syönyt kyllä jo palan niin herkullista M Bakeryn minttusuklaa kakkua. Ei sen ruokailun suhteen tarvitse aina olla niin tiukka! Mä ainakin haluun nauttia elämästä kun kerran täällä vaan ollaan, eli kyllä nappaan sen suklaapatukan jos en pysty sitä vastustamaan. Mulla on todella heikko itsekuri mutta en anna sen häiritä. ;-) PS jos haluutte hillitä herkutteluja, kannattaa kirjoittaa kaikki syömänne safkat johonkin vihkoon! Mulla ainakin välillä jää syömättä herkut, kun mietin että ne pitää kirjoittaa ylös.

14 kommenttia:

  1. Musta tämmönen realistinen ruokapäiväkirja oli tosi kiva! Ei kaikki uskalla ruokailutottumuksiaan paljastaa silloin kun ne ei ole ihan kohdillaan. Mutta ei toi niin huonolta kuulosta ollenkaan, toivottavasti teet näitä jatkossakin!:) Ja olis kiva jos mukana olis kellonajat niin se auttais vähän hahmottamaan rytmiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla että oot tota mieltä! Voin tehdä jatkossa kun merkkailen noi ruokailut kuitenkin ylös. Ja joo huomasin itse kans tossa kun kirjottelin postausta että hitto miks ei tullut laitettua kellonaikoja muistiin. :-(

      Poista
  2. Näyttääpä niin herkullisilta kumpikin kuva, että ihan nälkähän tässä tuli, hah!:D
    Oon kyllä kanssa sitä mieltä, että ei pidä olla liian tiukka ruokavalion suhteen, että jos tekee mieli herkutella niin sitten herkuttelee. Joskus on taas niitä päiviä kun ei tee herkkuja mieli ei sitten yhtään:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä!! Mulla on niitä "jaksoja" jolloin syön tiukalla ruokavaliolla koska mun tekee mieli, ja välillä sit taas syön mitä sattuu. :-D

      Poista
  3. Hyvä idea tuo ruokien kirjoittaminen ylös! Itselläni ainakin voisi toimia juuri herkuttelun vähentämisen suhteen :D Hyvältä vaikuttaa siun ruokailut kaikinpuolin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa kokeilla! Sitä tulee mietittyä kaks kertaa ennen kuin laittaa herkkuja suuhun. :-)

      Poista
  4. Siiis musta tuntuu ettei muka kukaan oo kuullu nuista "töhnämunista"! Olin ihan innoissani ko niitä Lidlistä pari viikkoa sitten löyty, mutta ne kyllä loppuki yhtä nopeesti :-D ihan parhaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mustakin tuntuu et ketään ei tiiä niitä! Ihanaa sielunsiskoni siellä, ne on niiiiin parhaita♥♥

      Poista
  5. Ihana blogi ja kauniita kuvia! Jään seurailemaan :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsit ihana kuulla, kiitos tosi paljon!♥

      Poista
  6. Íhana blogi, eksyin tänne vasta, mutta seuraamaan jään! :)

    ♥: Tia

    http://www.tia-smilinglife.blogspot.fi

    VastaaPoista
  7. Harva varmaan uskaltaa myöntää mitään herkuttelua, mutta kaikkihan me herkutellaan :D Ei se ole huono asia. Luulen että tasainen herkuttelu on parempi kuin se että kieltää, ja sitten se ahmiminen tulee :D

    ❀ Cinderella Days ❀

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon niin samoilla linjoilla sun kanssa! Aina kun oon ollut "herkkulakossa" niin se päättyy sitten siihen ahmimiseen. :-D

      Poista