4. helmikuuta 2016

VÄRILLISET PIILOLINSSIT = ♥

VÄRILLISET PIILARIT
Heips! Ootteko te koskaan haaveillut erivärisistä silmistä? Mä olen. Tai en ehkä haaveillut, mutta pohtinut miltä näyttäisin erivärisillä silmillä. Välillä kyllästyttää näyttää aina ihan samalta, mut onneks ulkonäköä pystyy näppärästi muuttamaan, ainakin silmien osalta! 

Mä olen käyttänyt piilolinssejä lukion ekalta lähtien. Silmälasit taisin saada ysiluokalla. Mun näkö on huonontunut toisessa silmässä jopa -2.75 asti, eli näen erittäin huonosti ilman vahvuuksia. Onko täällä jotain tovereita kenellä on myös yhtä huono tai huonompi näkö? Anyway, käytän nykyään päivittäin piilareita, enkä vois kuvitellakaan käyttäväni kokoajan laseja. Jos mulla on päiviä, että en tee yhtään mitään, en laita piilareita. En yleensä vaan tykkää lähteä kaupungille/töihin laseilla, sillä en oo tottunut (vieläkään) käyttämään niitä ja mun mielestä kehykset on häiritsevät tietyissä tilanteissa.

Sain yhteistyön kautta testiin tuotteita Alensa.fi nimiseltä nettikaupalta!
ALENSA YHTEISTYÖ
Piilolinssejä säilytetään kerran käytön jälkeen piilolinssinesteessä, ja ne saa myös näppärästi puhdistettua samalla nesteellä. Sain testiini Laim Care -piilolinssinesteen, joka ajaa asiansa varsin hyvin. Tässä on myös plussana se, että piilolinssikotelon saa kiinnitettyä pullon kylkeen, eli sitä ei voi unohtaa. Nimimerkillä Thaimaan reissulla piilolinssikotelonsa kotiin jättänyt.

Mulla kuivuu silmät välillä todella ikävästi ja oon kokeillut laittaa kosteuttavia silmätippoja, mutta huonolla menestyksellä. Mun mielestä ne eivät sovi mun piilareille, vaikka paketin kyljessä lukisikin sen sopivan myös piilolinssien käyttäjille. Sain kokeiluun Laim Moisture -silmäsuihkeen. Tämä sopii mun silmille paremmin kuin silmätipat. Passaa myös, vaikka silmissä olisi meikkiä, ihan kelpo keksintö siis!
ALENSA
Mä halusin kokeilla, miltä mun pärstä näyttäis sinisillä silmillä varusteltuna. Kokeiluun sain TopVue Color -piilolinssit, joissa on vahvuudet. Mun linssini ovat kuukausilinssit, eli yhden käytön jälkeen laitan ne nesteeseen odottelemaan seuraavaa käyttöä. Alensan sivuilta löytyy myös siis värillisiä piilolinssejä ilman vahvuuksia!
VÄRILLISET PIILOLINSSIT
Vitsit nämä näyttää jänniltä! Jotenkin niin outoa nähdä itseni sinisillä silmillä, kun oon tottunut noihin ruskeisiin nappisilmiin. Ihanaa vaihtelua kylläkin! Oon käyttänyt näitä jo pariin otteeseen ja tuun kyllä käyttämään varmaankin lähes aina, kun jaksan laittautua. PS Mun kulmia ei olla näköjään nypitty pitkään aikaan sekä meikin osalta huono kulmapäivä, mutta yrittäkää ignoorata nämä pikkuseikat! :-D


PSSSST Alensan sivuilta saat koodilla ILoveU 5€ alennuksen, kun tilauksesi ylittää 25 euroa. Koodi on voimassa vielä tänään ja huomenna, eli 5.2.2016 asti!

14 kommenttia:

  1. Oli pakko tarkistaa tän postauksen myötä, et kuinka huono mun näkö on niin kortti näyttää semmosta kevyttä -7,50. En oo ikinä ymmärtänyt noista luvuista mitään, mut joo ilman laseja ei näy kyllä ku yhtä sumua :-D
    Noi piilolinssit ois kyllä kivaa vaihtelua ulkonäköön, mut koska oon käyttäny laseja koko ikäni niin näytän omasta mielestä ihan oudolta ilman niitä haha!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, mä luulin että mulla olis jotenkin hirveen huono näkö. :-/ Hahah joo se on kyllä niin outoa yhtäkkiä vaihtaa, ja sit tuntuu super oudolta kun näkeekin ilman laseja whaaat. :-D

      Poista
  2. Olis kyllä sinisilmäisenä kiva kokeilla ruskeita, mutta ai perkele, kun en ikinä sais niitä piilareita mun silmiin. Jo vesitippa silmässä tuntuu niin epämukavalle! Lisäks suurimmassa osassa linsseistä näkyy niin paljon omaa silmää, että mun mielestä näyttää vähän tyhmältä :/ Ei sitä kyllä varmaan kaukaa näe, mutta silti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi eikä. :-( Veikkaan että pitää vaan totutella ja ärsyttää sitä silmää pieni askel kerrallaan, ehkä se sit joskus vielä tottuu ärsytykseen. :-)

      Poista
  3. Heips! Mulla taitaa juurikin olla tuo -2.7 molemmissa silmissä ja piilarit käytössä päivittäin, paitsi jos en ole menossa minnekään. Mullakin kuivaa silmät aivan älyttömästi ja kokeilussa onkin ollut jos minkälaista silmätippaa. Osa auttaa paremmin kuin toiset. Itselläkin ruskeat silmät ja välillä kyllästyttää. Täytyy ehkä käydä kurkkaamassa tuo sivu läpi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ootko kokeillut tota sumutetta? Sitä suihkutetaan luomelle ja on kyllä niiiin paljon parempi vaihtoehto kuin tipat. Säilyykin paremmin. :-)

      Poista
  4. Kuulostaapa mielenkiintoiselta, olis kyllä tosiaankin kiva kokeilla esim ruskeita piilareita, kun itselläni on siniset silmät. Mulla on myös aika huono näkö, mulla on -2.0 / -2.25 vahvuudet, eli mäkään en pystyis todellakaan elää ilman piilareita tai laseja. Hankin just uuden lasit, koska piilareiden käyttö joka päivä ei oo kovin hyvää silmille, mulla oli joku pieni vaurio silmässä... :-D Mutta piilareita on kyllä paljon kivempi käyttää, ku laseja!

    http://olderthanyesterday.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeps se ei kyllä tee silmille hyvää, välillä on hyvä pitää välipäiviä ja antaa silmien levätä! :-)

      Poista
  5. Kommentoinkin jo sinne instakollaasiin, että noi näyttivät superhyviltä sun silmillä! :) Itse olen käyttänyt laajentavia ja värillisiä linssejä ennen ja ne antoivat kasvoille kyllä ihan uuden ilmeen! Pitäisikin tilailla muutama taas testiin... Tästähän nousi oikein linssikuume :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo muistan sun kommentin♥ Hahah no tilaappa ihmeessä, kivaa vaihtelua ulkonäköön! :-)

      Poista
  6. mä sain lasit joskus 5 vuotta sitten enkä mäkään osaa käyttää niitä missään julkisella paikalla :D ainoastaan autolla ajaessa ja tv:tä kattoessa.. koulussa yms. paikoissa kuljen sokeana kun en oo piilareitakaa kokeillu käyttää :-D paitsi mun näkö ei oo niin huono ku sulla, muistaakseni -1,25.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi eiii! Kannattaa ehdottomasti testata piilareita, mieti mitä kaikkee sulla menee ohi! :-(

      Poista
  7. mää sain ekat silmälasit -09 sillon mun näkö oli -1.75 ja hajataittoa . 3 vuotta eteenpäin silmät oli -2.25 mut hajataitto poissa . tän kuun alussa kävin optikolla kun halusin piilolinssit , oon kulkenu ilman laseja julkisella paikalla vaikka kuinka kauan , käytin laseja ainoastaan kotona :D pelotti ihan hirveesti mennä ja toivoin suuresti ettei näkö ois kovin huono , ehkä lisääntyny sillä -0.5 niinku viimeks - nyt silmät näyttikin -3.5 ja -3.75 :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohhoh miten sä oot voinut kaupungilla kulkea noin huonolla näöllä? :-( Saithan piilarit nyt sit? :-)

      Poista