11. helmikuuta 2016

SALITREENIEN JAOTTELU

kuntosali blogi
Multa on kysytty vaikka kuinka monta kertaa, että miten mä jaottelen mun treenini. En tiiä että onko toi ees oikee sana sille, mutta tällä mennään. En oo todellakaan mikään ammattilainen, ja nä on niitä juttuja jotka sopii mulle ja näillä saan tuloksia. Oon tosi laiska tekemään mitään aerobista treeniä, joten usein mun urheilut on vaan salilla painojen kanssa treenailua. Pitäis kyllä ehdottomasti tohon aerobiseen panostaa, mutta nykyään sitä tulee tehtyä vaan kerran parissa viikossa... Hupsista!

Mä käyn salilla 5-6 kertaa viikossa. Pyrin treenaamaan kropan kaikki osat yhteen viikkoon, jos vain ehdin käymään tarpeeksi monta kertaa. Treenaan siis "päivissä", eli siis yhtenä päivänä vaikkapa pyllyä ja toisena vatsaa. En pystyis treenaamaan yhtenä salipäivänä useaa kropan osaa, puhumattakaan koko kropasta.

Lepopäivät on mulle tosi tärkeitä. Tiiän pari ihmistä, ketkä treenaa ihan hulluna vaikkapa 15 päivää putkeen. Miksi? Ehkä se sopii heille paremmin, mutta lihas kuitenkin kasvaa levossa.
kuntosali postaus
Mun treenien jaottelut menee usein näin; 1: selkä & kyljet, 2: jalat, pylly, pohkeet, 3: hauis , 4. ojentajat, 5. vatsat, 6. rinta, 7. olkapäät. Vaihtelen kyllä aika tiuhaan tahtiin, eli voin treenata vaikkapa hauiksen ja ojentajat samana päivänä, ja voin esimerkiksi tehdä pohkeet ihan eri päivänä. Riippuen mielentilasta! Mulla voi myös olla joku viikko, kun en ehdi treenaamaan kaikkia osia. 

Oon alkanut kirjaamaan mun treenit ylös vihkoon, että tiiän mitä oon treenaillut viime viikkojen aikana. Samasta vihkosta löytyy myös mun syömiset, että tulee syötyä tarpeeksi.

Viime viikolla mun treenit meni näin:
MA: selkä, kyljet
TI: lepo
KE: hauis
TO: olkapäät
PE: jalat, pylly
LA: vatsat
SU: lepo

Sitä edeltävänä viikkona näin:
MA: rpm 30min (=spinning)
TI: vatsat
KE: lepo
TO: olkapäät
PE: vatsat
LA: reidet, pylly, pohkeet
SU: lepo

Tässä alempana olevalla viikolla mulla oli ranne todella kipeä, minkä vuoksi en pystynyt treenaamaan kunnolla. Kipeellä ranteella voi siis myös hyvin saada treenattua lähes koko kropan.
kuntosali blogi
Toivottavasti tämä postaus oli yhtään sitä, mitä toivoitte. Jos haluatte lisää saliaiheisia postauksia, niin kertokaa ihmeessä!

PS Tohon kysymyspostaukseen on tullut vaan 8 kommenttia?? En tee sitä videota kyllä, jos vain kahdeksaa ihmistä kiinnostaa. Vielä on tämä päivä aikaa käydä heittämässä kyssäreitä, joten menkääpä rohkeesti kommentoimaan, jos haluutte videon.

18 kommenttia:

  1. Tällaisista postauksista saa niin paljon treeni-intoa! Varsinkin kun on muutenkin omatunnon tuskat ku ei oo tullu käytyä taas pariin viikkoon salilla. :D

    www.emiliawilhelmiina.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tykkään ite kans lukea tämänlaisia postauksia! Oi vitsit hyvä jos tuli motivaatiota! :-)

      Poista
  2. sun pylly on than hullu babe ;) t. elina

    VastaaPoista
  3. ite ainakin tykkään lukea tälläsiä postauksia! kiva tietää muitten reenitottumuksista:)

    http://katilahtinen.blogspot.com/

    VastaaPoista
  4. Kiva postaus, mutta tiesitkö et vatsat suositrllaan treenattavaksi muiden yhteydessä, eikä niitä tulisi tehdä 15min pidempään? Vatsaa kun voi treenata minkä treenin yhteyteen vain.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa, en oo kyllä koskaan kuullut, mihinköhän toi perustuu? :-D Hahah oon ite aina treenin jälkeen niin loppu etten pystyis kuvittelemaankaan et tekisin vatsat vaikkapa jalkatreenin jälkeen. :-D

      Poista
  5. Huh ootpa hyvässä kunnossa! Kiitos paljon tästä postauksesta, sain taas vähän lisämotivaatioo omiin treeneihin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin kiva kommentti♥ Kiitos paljon, vaikka tästä onkin vielä niiiin paljon matkaa siihen hyvään kuntoon. :-D

      Poista
  6. Saliaiheiset postaukset on todellakin tervetulleita! :) Ite tulee noudatettua aika samanlaista treenijakoa, tosin en oo vielä "oppinut" treenaamaan käsiä eri päivinä - tulee siis tehtyä vaikkapa kaikki kolme olkapäät, haukkari ja ojentaja samalla kertaa ;D

    Ja btw, en oo kyllä mäkään kuullut tollasesta, että vatsoja tulis tehdä muun treenin yhteydessä ja max. 15 min! :-D Pitääpä varmaan tutkia...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin oon tehnyt just ojentajia ja haukkaa samana päivänä, et sopii mulle kans tuo jaottelu! Vaikka olkapäitä en ehkä jaksais siihen perään enää, heh. :-D

      Mulle tuli myös ihan yllätyksenä... :-D

      Poista
  7. Kiva postaus !! Kuulostaa tosi hyvältä toi sun treenirytmi, vaikken mikään ammattilainen olekaan :D Ja on muuten varmaan tosi fiksua kirjoitella ylös noita treenejä ja syömisiä, niin niistä tulee oikeesti pidettyä huolta kunnolla :)

    http://kiiainnanmaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ettäää, kiitos♥ Se on kyllä munkin mielestä fiksua, ei tuu ihan niin paljoo herkuteltuakaan! Hahah naurattaa kirjottaa nyt tällästä kommenttia, kun mulla on Ben&Jerry's jädepurkki vieressä... :-D

      Poista
  8. Oon kuullut saman et vatsoja ei suositella tehtävän ns. päivän ainoona treeninä. Että esimerkiks pienten lihasryhmien (kuten olkapäät/kädet/rinta) yhteydessä. Ilmeisesti 10-20min vatsatreenistä saa saman hyödyn kun mitä tunnissa tekisit. Ja kulutus/rasvanpoltto kasvaa, sillä vatsalihaksia tehdessä lihasryhmä on myös niin pieni, ettei treeni ole kulutuksen kannalta niin hyödyllinen.

    Mut kiva ja motivoiva postaus! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä treenaan vatsoja yleensä noin 30 minuuttia, en todellakaan tuntia! :-D

      Kiitos tosi paljon sulle. :-)

      Poista
  9. Näyttäis vähän epätasapainoselta noi treenijaot. Lisäksi rintatreeniä ei ollut kummallakaan esimerkkiviikolla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kirjotellut tän tekstin näköjään ihan unessa, mut nyt siis korjailin tonne mun jaotteluun että treenaan myös rinnan ja olkapäät. Ja toi toinen esimerkkiviikko on nyt perusteltu sen alle. Oon ollut ihan kuutamolla tätä kirjottaessani! :-D

      Mutta joo rinta ei ole mulla sellainen kohta, minkä treenaamista painottaisin erityisesti. Treenasin sitä kuitenkin ennen noita viikkoja ja niiden viikkojen jälkeen.

      Poista