10. tammikuuta 2016

TAVOITTEET VUODELLE 2016

Mä oon aina ollut todella huono asettamaan tavoitteita itselleni kaikissa asioissa. Oli se sitten opiskeluun tai urheiluun liittyvä. Tein syyskuussa postauksen, jossa kerroin tavoitteistani syksylle. Se oli varmasti ensimmäinen kerta, kun asetin itselleni tavoitteita ja kirjasin ne ylös. Ei kyllä ihan putkeen mennyt kaikki ne jutut, mutta suurin osa kyllä onneksi. Haluan nyt listata tähän postaukseen mun tavoitteet tälle alkaneelle vuodelle, ja palata sitten ensi vuoden tammikuussa tämän saman tekstin pariin ja katsoa miten on sujunut. Tämä postaus on kuin kirje sille tulevaisuuden Pepille.
tavoitteet blogi
Selvitä, mitä haluat opiskella. Jos mä en tätä saa toteutettua, oon hyvin pettynyt itseeni. En ymmärrä miksi on niin vaikeeta valita, mitä siltä tulevaisuudelta haluaa. Mulla on monta sellaista juttua, mitkä kiinnostaa vähän. Kiinnostus sekä motivaatio pitäis kuitenkin olla suurta, jos haluan opiskella jotain. Ahdistaa myös se, miten vaikeaa on päästä opiskelemaan. En oo ikinä ollut mitään lukijatyyppiä, en lukenut paljoakaan edes kirjoituksiin. Ihan kivoja arvosanoja sieltä kyllä tuli, ihme kyllä.

Ole positiivisempi. Oon välillä todella negatiivinen joitakin asioita kohtaan, jos satun olemaan huonolla tuulella. Mun täytyy oppia ajattelemaan asioita valoisamman puolen kautta!

Kliseinen elä terveellisemmin. Oon niin heikko herkkujen suhteen. Treenailut mulla on hyvällä mallilla, mutta tämä ruokavalio pitäis muuttaa. Ihan vaan siksi että haluan voida paremmin, enkä halua syödä niin paljoa roskaruokaa tai mitään outoja aineita. En myöskään pistäis pahitteeksi jos mun vatsalihakset näkyis selkeästi muutenkin, kuin aamuisin.

Selvitä, keitä niitä oikeita ystäviä ovat. Tämä on inhottava aihe pohtia. Oon kyllä jo saanut pientä selkoa tähän hommaan jo viime vuoden puolella. Oikeat ystävät vastaavat viesteihin sekä auttaa, kun on jokin hätänä. He puolustavaa sua sekä haluaa viettää aikaa sun kanssa.
tavoitteet blogi
Saa ihmiset hymyilemään. Kommentoi blogeihin, kehu kavereita, kehu puolituttuja, hymyile tuntemattomalle, ole ystävällinen niitä omia asiakkaita kohtaan sekä kun itse olet asiakkaana, kommentoi kuviin... Nämä asiat tuovat mulle hymyn huulille. Musta ei ole mitään parempaa, kuin saada joku kehu. Oli kyse sitten tuntemattomasta tai kaverista. Netissä tai naamatusten. Blogiin on niin piristävää saada kommentteja, jotka ovat positiivisia.

Kokeile uusia ruokia. En oo ikinä syönyt sushia (jos laivalla maistettua ei lasketa) enkä kiinalaista. Tilaan ravintolassa aina sen saman jutun. Pitäis varmasti kokeilla uusia juttuja, eikä aina pitäytyä niissä tutuissa ja turvallisissa!

Säästä rahaa. Haloooo, mikä siinä on niin hemmetin hankalaa? Oon todella heikko (tässäkin asiassa) jos nään jotain, mistä pidän. Mun on pakko ostaa se. Tähän asiaan täytyy saada parannus, koska mitä tapahtuu sitten, kun muutan omaan kotiin ja sitä rahaa menee asumiseen? Ei mulla ole sitten varaa elää näin, miten mä nyt elän. Mulla on silmissäni eräs luku, jonka haluan nähdä mun säästötililläni tän vuoden lopussa. Come on girl, you can do this.

Nauti!! Nauti arjen pienistä asioista, nauti läheisten seurasta, nauti poikaystävän läheisyydestä, nauti ihan kaikesta mistä vaan pystyt. Tee tästä vuodesta sun vuosi.

8 kommenttia:

  1. Hyvät tavotteet! En taida olla koskaan kommentoinut, mut sulla on tosi kiva blogi ja sun juttuihin on helppo samaistua :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi että, kiitos sulle tosi paljon♥ Ihana että tulit kommentoimaan! :-)

      Poista
  2. Hyviä tavoitteita! :) Itsellänikin tulevaisuus opiskelujen/työn suhteen on täysin avoinna, sillä tällä hetkellä motivaatio opiskeluun olisi täysi nolla :D En kuitenkaan halua jymähtää pelkäksi vaatekaupan myyjäksi loppuelämäkseni, joten jotainhan tässä olisi keksittävä.. Oikeat ystävät kyllä tunnistaa lopulta, itse olen huomannut sen useasti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep mäkään en halua jäädä tähän työhön ikuisiksi ajoiksi missä oon nyt... Inhottavaa kun ei oo oikeesti mitään hajua, onneks en oo yksin tässä asiassa. :-( Vasta näin hieman vanhempana oon oikeesti ymmärtänyt ton lauseen merkityksen, et oikeet ystävät tunnistaa sitten lopulta, onneksi näin :-)

      Poista
  3. Erinomainen lista ja kaikki kohdat ovat tärkeitä toteuttaa! Itse voisin ottaa muutaman omallekin listalle :) Älä ota oman alan löytämisestä kauhean suurta stressiä, se tulee sieltä kun on tullakseen ja ylistressaamalla sekoitat pahimmillaan kaikki selkeät fiilikset ja toiveet alasta. Toisena vinkkinä; avaa säästötili, mikä on eri pankissa, siirrä sinne säästöön pieni summa kerrallaan. Jos iskee halu tuhlata, niin rahan eteen pitää mennä pankkiin tai odottaa muutama päivä, joka taas latistaa mielihalut :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiiän että tosta ei vois olla stressaamatta, mut musta tuntuu et lähes päivittäin joku kysyy asiasta ja sit vastaan siihen vaan ahdistuneena että ei oo kuule mitään hajua. :-( Mulla on parikin säästötiliä, josta en nosta ikinä! Saan kyllä ihan kivasti säästöön mutta voisin saada enemmänkin, ärsyttävää! :-D

      Poista
  4. Tosi hyviä juttuja! Samantyylisiä löytyi myös multa :)

    http://rosalias-inspirations.blogspot.fi

    VastaaPoista