31. lokakuuta 2015

HARRASTUKSENA KUNTOSALI

Joulukuussa mulla tulee kaksi vuotta täyteen siitä, kun alotin käymään salilla. En ollut sitä ennen harrastanut oikeestaan mitään liikuntajuttuja, paitsi joskus ala-asteella... Eli voitte vaan kuvitella millainen kunto mulla silloin oli. Oon aina ollut hoikka/normaalipainoinen mutta silloin mulla ei ollut silloin pari vuotta sitten varmaankaan yhtään lihasta. Oon kyllä niin iloinen että aloitin silloin joskus salilla käymisen.

Mulla on ollut sellanen on-off suhde salilla käynnin suhteen, että välillä mä oon käynyt kerran viikossa, välillä taas kuusi tai seitsemän kertaa. Töissä käynti on tietysti rajoittanut mun salilla käyntiä, mutta koitan silti 4-5 kertaa viikossa käydä. 
image5
Treenaan eri päivinä kropan eri osia. Yleensä mun päivät menee näin: reidet, pylly & pohkeet / rinta & olkapäät / vatsa & kyljet /  hauis / ojentajat / selkä. Yritän viikon sisällä saada treenattua kaikki kehon osa-alueet ja siksi mun pitää yhdistellä noita välillä. Esimerkiks ojentajat ja hauiksen voi ihan hyvin treenata samana päivänä. Selän saa myös yhdistettyä tohon vatsa ja kylkisettiin. En kylläkään rankaise itseäni mitenkään siitä, jos en sittenkään ehdi tekee kaikkia juttuja viikon sisällä, vaan jatkan seuraavalla viikolla siitä mihin jäin. Salilla käyn yleensä myöhään illalla, yövuoron jälkeen joskus viideltä aamulla tai aamulla kasin-ysin maissa. Sen jälkeen vedän protskujauhoja.
image3
Oon todella laiska alkulämppääjä. Yleensä meen vaan suoraan asiaan enkä lämmittele yhtään, bad habit. Oon laiska myös cardiossa, esimerkiksi juokseminen ei oo yhtään mun juttu. Koitan silti silloin tällöin tehdä sitäkin. Pitäisi kyllä paljon useemmin.
hh-tile
Eniten mua motivoi omat peilistä näkyvät tulokset sekä uudet salikamat. Seuraan myös Instagramissa niin motivoivia naisia, joista lemppareina ovat @linnlowes ja @idajemina. Ostin myös juuri ekaa kertaa Fit-lehden, ja veikkaanpa että ostan sen uudelleen. Sen verran siitä sai inspiraatiota.
image1
Ruokavalio on suuri osa salilla käyntiä, jos haluaa tuloksia. Tä on varmaankin mun heikoin kohta! Miks kaikki herkut on niin hyviä ja mä olen niin heikko tässä asiassa? Mun aamupalat on yleensä tän kuvan näiköisiä. Pyöräytän usein smoothien tai fruitien ja sen kaveriksi joko ruisleipää tai sitten kokojyväleipää. Syön vielä lisäksi jotain hedelmiä tai mahdollisesti marjoja. Päiväruuaksi syön ihan normaalia ruokaa, kuten esimerkiksi risottoa, kanasalaattia yms. Vähän illemmalla yritän myös syödä jotain salaattia tms ja iltapala muistuttaa samantapaista kuin aamupala. Mun safkailut vaihtelee kuitenkin suuresti riippuen siitä, onko mulla töitä vai ei. Otan töihin yleensä evääksi just jonkun salaatin tai maitorahkaa, pilttiä ja hedelmän.
image4
Mun mielestä salille ei kannata lähteä joka päivä jos se tuntuu vastenmieliseltä. Mulla on tällä viikolla ollut todella huono fiilis salilla. Oon kolme kertaa käynyt ja kerran tein vaan kunnon treenin. Kävin eilen poikaystävän kanssa RPMssä ja rehellisesti sanottuna aloin itkemään siellä koska mua ketutti niin paljon mun laiskuus. Mulla ei ollut yhtään fiilistä tehdä mitään ja sen koko puolituntisen ajan mä vaan laiskottelin. On ihan normaalia olla näitä "vähän" huonompia päiviä, jolloin masentaa. Onneksi kuitenkin 95% treeneistä oon hyvällä fiiliksellä. Mutta hei:

" The only workout you'll regret is the one that didn't happen. "

Mitä mä sitten oon saanut tästä mun lähes kahden vuoden matkasta? Musta on tullut niiin paljon itsevarmempi, ettei sitä pysty kuvailemaan. En oo enää oikeestaan yhtään epävarma itsestäni, paitsi silloin kun tulee syötyä herkkuja ja vatsaa turvottaa, haha. Lisäksi oon itse huomannut sen että musta on tullut fyysisesti (ja ehkäpä myös henkisesti) vahvempi. Yleiskunto on myös kohentunut huomattavasti.

4 kommenttia:

  1. Voi miten mielenkiintoinen postaus ♥ Sain muutama viikko sitten hankittua itelle vihdoinkin salikortin, jota oon sitten haaveillut jo monen monta vuotta mutta jotenki en oo vaan saanut aikaseks. Nyt se kuitenkin on mulla ja motivaatio on ihan huipussa! Tietenki pitää olla kärsivällinen, koska eihän mitään muutoksia näy pienessä hetkessä. Mitä protskujauhoha sulla muuten on ja mitä suosittelet ? En omista vielä mitään, mutta kiinnostais kyllä ostaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla että ees jotain kiinnostaa! ♥ Mulla on tällä hetkellä käytössä muistaakseni Sportlifen Whey 100 raakakaakaon makuisena. Oon testannut ehkä yhtä tota ennen joten en osaa oikeen sanoa. Tsemppiä ja menestystä sulle salitreeneihin! :-)

      Poista
    2. Okei kiva tietää! Pitää itekkin varmaan vaan testailla ja löytää se oma. Tsemppiä myös sulle <3

      Poista