26. helmikuuta 2015

15 OUTOA FAKTAA

Näin jossain blogissa postauksen, jossa kirjoittaja kertoi vähän oudompia faktoja itsestään. Innostuin itse myös joten tässä näitä nyt olis. Nostan kissan pöydälle ja kerron noloja ja ei niin noloja juttuja itsestäni.

En tiiä mistä tä on tullut, mut aina autoa ajaessani mun pitää laittaa auton ovet lukkoon. Mua varmaan jossain pään sisällä pelottaa, et joku yrittää tunkeutua autoon. Tä on varsin häiritsevää kanssamatkustajille, koska vain pieni osa heistä tietää miten se ovi avataan lukosta sisäpuolelta.

Toinen liittyy nukkumiseen. Yksin nukkuessa mun on pakko pitää molemmat jalat peiton alla. Kuvittelen olevani jotenkin todella turvassa siellä :-D Mua ahdistaa muuten, että joku nappaa mun jalasta kiinni ja sit onkin varpaat kadonnut. Voi luoja. Tä on tosi hankalaa varsinkin kesäisin kun on kuuma.

Kotona varsinkin yksin ollessani, mä tarkistan oven monta kertaa, usein jopa peräkkäin. Oven on siis oltava lukossa, että kuulen jos joku saapuu kotiin. 

Mun mielestä tässä ei ole mitään outoa, mut mun kaverit nauraa kun kerron mun peloista. Linnut, kissat ja jalat on niistä pahimmat. En mä jalkoja oikeastaan pelkää, mut voin ihan hyvin alkaa itkemään jos joku yrittää tunkea jalkaa mun naamaan. Linnut on mun peloista kaikkein pahin. Tulee kylmät väreet jo tätä kirjottaessa. En tiiä mikä niissä on, mut pelkään kaikenlaisia lintuja, mut kaikkein eniten riikinkukkoja ja joutsenia. Hyi että. Kissat on mun mielestä tosi arvaamattomia, jonka vuoks mä pelkään niitä. Usealla mun kaverilla on kissa, mut ainoastaan yhtä mä en pelkää. 
DSC05905
Autoa yksin ajaessa mun pitää laittaa musiikki tasalukuun, eli siis esim. 5, 10 tai 15. Oon yrittänyt vieroitaa itseäni tästä, eli siis en enää niin usein tee tätä. Kuuntelen muuten salaa radio Aaltoa. Ja laulan niitä biisejä.

Aina kun oon yksin kotona, mulla on televisio päällä. Tarviin taustaääntä että voin tehdä kaikkia asioita, myös lukea kokeisiin. Mulla on telkkari yleensä kaikkein hiljemmalla kun luen.

Telkkarista puheenollen, pystyn helposti viettämään jopa tunnin katsellessa ostoskanavaa ja samalla himoitsen niitä tuotteita :-D

itken tosi helposti. Jos nään instagramissa söpön mopsivideon, alan luultavasti itkemään jos keskityn kunnolla siihen videoon. Sama pätee moniin biiseihin sekä hääohjelmiin.

Aina kun lopetan lyijytäytekynällä kirjoittamisen ja laitan sen takaisin penaaliin, mun on pakko painaa terä lyhyeksi sen kynän sisään.

Mua ahdistaa uusien höylien ja pinsettien käyttö. Vihaan sitä kun ottaa paketista uuden höylän ja pitäisi sheivata sillä. Mua pelottaa sen terävyys, sama juttu pinseteillä.

Vihaan maksaa kortilla. Inhoon sitä tunnetta, kun tililtä on mennyt rahaa. Siks en ikinä ota korttia mukaan esimerkiks baariin.
DSC05899
pelkään pimeetä, ja todella paljon. Kyllä, oon 18 vuotias. :-D Lisäks pelkään katsoa peiliin pimeellä. Oon näköjään todella vainoharhainen.

En uskalla käydä suihkussa yksin, eli siis siten ettei ketään muuta ole kotona. Olis ihan kamalaa jos en kuulis, että joku on tullut kotiin mut en oo kuullut sitä ja sitten säikähdän.

Voin viettää useita tunteja etsien netistä tietoja eri eläimistä. Tä ei kuulosta yhtään multa eikä ketään mut tunteva ihminen varmaan tiedä tätä, paitsi ehkä poikaystävä. Mua kiinnostaa varsinkin kaikki vaaralliset eläimet ja todella syvissä merissä elävät.

Mulla on todella ruma olo ellei mulla ole kynsiä laitettu. Jos mulla on yksiväriset kynnet, sekin vähän laskee mun itsetuntoa koska oon tottunut siihen, että mulla on aina jotain koristeluja niissä.
DSC05921

10 kommenttia:

  1. Mulla on sellanen et musan ja tvn volume on oltava joko 5, 10, 15 jne... Tasaluku viiden välein! :D -Suvi

    VastaaPoista
  2. täällä ilmoittuu toinen 18v joka vihaa maksaa kortilla, ja pelkää pimeetä! :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah voi meitä! Ehkä tästä korttipelosta joskus kasvetaan yli ;-)

      Poista
  3. Tosi kiva ja erilainen postaus! :) Mulla on kans toi itkeminen, lyijytäytekynän terä ja uudet höylät. Ja pelkään kans pimeetä edelleen näin 20 -vuotiaana :D Ei sille tietty oikeen mitään voi, mut toivon et se joskus menee ohi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva jos tykkäsit! Oi kiva, en oo kuullut meinaan et ketään muu pelkäis uusia höyliä :-D

      Poista
  4. Elina ilmottautuu pimeeseen,suihkuun yksin kotona ollessa, ovien lukkoon laittamisessa (autossa ja kotona) lyijytäytekynään ja itkemiseen ! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa et en oo ainoa :-) En ymmärrä mikä tos pimeessä on oikeesti :-D

      Poista
  5. Täällä toinen autolla ajava jolla aina ovet lukossa ajaessa! Tai no meillä menee autommaatisesti lukkoon kun lähtee ajaan... viime keväänä lähdin kavereita hakemaan baarista ja ajoin parkkiin niin joku nainen yritti tulla väkisin autoon sisään ja huusi mulle ihan raivona et mun pitää viedä se kotiin:D se ois päässy autoon sisään jos ei olis lukossa ovet aina... huh:d

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mäkin oon kuullut noita että yritetään tulla autoon väkisin... Hitto että on hullua porukkaa kyllä. Onneksi on meitä "outoja" ketkä laittaa ovet lukkoon ;-)

      Poista